پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

پندهای شیطان

 روزی شیطان نزد حضت موسی امد و گفت : تو پیامبر خدایی و من از مخلوقات گنهکارم می خواهم توبه کنم تو از خدا بخاه تا توبه ام را بپذیرد.

موسی پذیرفت و برای او دعا کرد خداوند فرمود ای موسی شفاعت تو را در حق او می پذیرم و به او بگو بر سر قبر حضرت ادم سجده کند تا توبه اش را بپذیرم.

شیطان گفت : من بر ادم وقتی مه زنده بود سجده نکردم اینک چطور بر سر قبر او سجده کنم هرگز چنین کاری را نخواهم کرد.

انگاه گفت ای موسی تو بخاطر اینکه شفاعت مرا نزد خدا نمودی حقی بر گردن من پیدا کردی به تو نصیحت میکنم که در سه جا به یاد من باش تا هلاک مشوی :

۱- وقتی غضب کردی مرا یاد کن و بترس که روح من در ان زمان در قلب تو و چشم من در چشم تو باشد.

۲- در جنگها به یاد من باش زیرا در ان هنگام من رزمندگان را به یاد زن و بچه و خویشان و اقوام می اندازم تا پشت به جبهه کرده و فرار کنند.

۳- با زن نامحرم در یک جا منشین که من بین تو و او وسوسه خواهم نمود. 

نفس در اسارت شیطان - ص ۱۶۴

 

غریب امام صادق(ع)

شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام صادق(ع)  بر پیروان راستینش تسلیت باد.

امام صادق (ع) میرفمایند:

با ۵ کس همراه و هم صحبت و رفیق نشو

۱- بپرهیز از همنشینی با دروغ گو زیرا او به منزله سرابی است که دور را به تو نزدیک و نزدیک ا به تو دور می سازد

۲- بپرهیز از رفاقت با فاسق زیرا او تو را با لقمهای یا کمتر از ان میفروشد

۳- بپرهیز از هم نشینی با بخیل که در موقع احتیاج به مالش رها و خوارت میسازد

۴- بپرهیز از رفاقت با احمق و نادان زیرا میخواهد به تو سود برساند (به واسطه حماقتش) به تو زیان میرساند

۵- بپرهیز از از رفاقت با قاطع رحم زیرا در ۳ جای قران به او لعنت شده است

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

راه ثبات ایمان ۲ چیز است

۱- داشتن ورع (انجام مستحبات و ترک محرمات) 

۲- نداشتن طمع

چرا خداوند شیطان را افرید؟

 

چرا خداوند شیطان را افرید؟

 

شیطان که رانده گشت جز یک خطا نکرد

                                خود را برای سجده ادم رضا نکرد

شیطان هزار مرتبه بهتر ز بی نماز

                          او سجده را به ادم  و این بر خدا نکرد

 

بسیاری می پرسند: با اینکه خداوند میدانست که شیطان سر چشمه همه وسوسه ها و گمراهی ها و همه فریبکاری ها میشود و همه بدبختی های ادم از او خواهد بود پس چا او را افرید .

در پاسخ میتوان گفت :

اولا خداوند شیطان را از اغاز افرینش انسان نیافریده است چون خلقت او از اول پاک و بی عیب بوده است

ثانیا اگر اندکی فکر کنیم خواهیم دانست که وجود شیطان این دشمن خطرناک نیز کمکی است به پیشرفت و تکامل انسان ها و برای ان کسانی که ایمان دارند و میخواهند راه حق را بپیمایند وجود او مضر و زیان اور نیست بلکه وسیله پیشرفت و تکامل ان است

وجود یک دشمن قوی در مقابل انسان باعث پرورش و ورزیدگی  میشود هیچ موجودی به کمال نمیرسد مگر اینکه در مقابل یک دشمن نیرومندی قرار گیرد.

انسان تا در مقابل دشمنی نیروند قرار نگیرد نیرو و نبوغ خود را به کار نمی اندازد

دانشمندان امروز در مورد فلسفه وجود میکروبهای مزاحم میگویند اگر انها نبودند سلولهای بدن در حالت سستی و بی حالی بود و احتمال رشد انسان از ۸۰ سانتی متر تجاوز نمیکرد و همگی به صورت ادمهای کوتوله بودند

ثالثا اگر شیطان در برابر اعمال زشت خود مسئول است ولی وح انسان در مبارزه با شیطان خسته نمیشود و این مبارزه به سود اوست

رابعا اگر شیطان نباشد دنیا تعمیر نمیشود کار مردم منحل میشود و دیگر کسی به دنبال کسب و کار نمیرود و دنیا ویران خواهد شد

منتظر نظر هاتون هستم          یا علی

یا معز المومنین

 

خودت میدونی با نسیمه نفس تو جون میگیرم

از دست عشقت نمیدونم که بمونم یا بمیرم

قربت و بی کسی امون نمیده

تو رو کیچ کس به من نشون نمیده

منو کشتی ولی بدون که دلم تا اقاشو نبینه جون نمیده

دیگه بیا...

کجا رو بگردم منه جون بسر

تو بیا و منو با خودت ببر

قراره ما باشه لحظه سفر ... آبرو بخر

تویی که خدا معلومه تو چشات

تویی که صفا میباره از صفات

تویی که عسل میچکه از لبات

           جون من فدات

قاتل شیطان کیست؟

 

در روایت دیگری وارد شده که : شیطان به مرگ طبیعی از دنیا نمیرود  بلکه او را میکشند و در اخر الزمان کشته میشود حال چه کسی و چگونه او را میکشد اختلاف است.

بعضی روایات میگویند وقتی امام زمان می اید او را میکشد امام صادق (ع) میفرمایید : وقتی قائم ما قیام میکند می اید در مسجد کوفه شیطان هم می اید و به زانو در مقابل ان حضت در می اید و میگوید وای از این روز سختی که در کمین من است . در این زمان امام زمان مو های جلو پیشانی او را میگیرد و ان ملعون را گردن میزند.

در بعضی روایات وارد شده که حضرت رسول کشنده شیطان است

امام صادق (ع) فرمودند: در زمان رجعت روی صخره بیت المقدس به دست حضرت رسول کشته و ضبح میشود.

نیز عبد الکریم خسروی می گوید از امام صادق شنیدم که فرمودند (( وقتی شیطان گفت خدایا مرا مهلت ده تا روز قیامت خداوند قبول نکرد و در جواب ان ملعون فرمود : تو را مهلت میدهم وقت معلوم و مراد از ان وقت هنگام رجعت امیر المومنین (ع) به دنیا است .

عبد الکریم گوید از ان حضرت پررسیدند ایا بر ان حضرت رجعتی است فرمودند بلی هیچ امامی نیست مگر در وقت رجعت ان امام مومن و کافر اهل زمانش با او بر میگردند تا مومنان را بر کافران پیروز گرداند .

وقتی امیر المومنین با اصحاب خود رجوع نمایند شیطان هم با لشگر حاضر شوند و وعده گاه جنگ انها در زمین روحا که که از زمینهای فرات و در نزدیکی کوفه است میباشد.

پس این دو لشگر میجنگند به طوری که تا ان زمان چنان کشتاری انجام نشده باشد  انگاه امام صادق فرمود گویا اصحاب امیر المومنین را میبینم که به پشت برگشته اند و از شدت سختی جنگ صد قدم به عقب رفته اند و گویا انها را نگاه میکنم که پای بعضی از انها در اب فرات رفته است

در این هنگام ملائکه خشم الهی از پشت ابها فرود ایند و جنگ به حضرت رسول واگذار میشود در حالی که ان حضرت در جلوی لشگر حربه از نور در دست مبارک ایشان است چون شیطان نگاهش به ان حضرت بیفتد پشت کرده و بگریزد وقتی یاران او فرار او را میبینند میگویند کجا میروی و حال انکه تو امروز بر انها قالبی او در جواب انان میگوید من میبینم انچه را شما نمیبینید من از خداوند عالمیان میترسم .

در این هنگام حضرت رسول به او حمله میکند و ضربتی بین دو کتف او میزند که به همان ضربه نابود میشود و لشگرش نیز هلاک خواهد شد .

بعد از هلاکت شیطان و یارانش خداوند عالمیان پرستش میشود در حالی که برای او شریکی نیست و در ان روز عبادات همه جن و انس خالصانه است انگاه امیر المومنین در زمین چهل و چهار هزار سال پادشاهی میکند و عمرها طولانی میگردد به طوری که از هر انسانی هزار اولاد بوجود می اید

ازدواج شیطان

 

ازدواج شیطان

راجه به ازدواج ابلیس که چه موقع بوده با چه کسی ازدواج نموده همسر او چگونه پیدا شده و دختر چه کسی است در این باره دو قول نقل شده است :

مجمع البحرین در لغت شیطان مینویسد : وقتی خداوند متعال اراده کرد برای ابلیس همسر ونسلی قرار دهد غضب را بر وی مستولی ساخت از غضب او تکه اتشی پیدا شد از ان اتش برای او همسری افرید

در نقل دیگر امده : ابلیس که اسم اولی او عزراعیل است ار همان اوان جوانی در میان قوم خود مشغول عبادت و بندگی خداوند بود تا بزرگ شد و موقع ازدواج او رسید وقتی تصمیم به ازدواج گرفت با دختر روحا به اسم لهبا که ان هم از طایفه جن بود ازدواج نمود بعد از انکه ایشان با هم ازدواج کردند فرزندان زیادی از ان ملعون بوجود امد که از شمارش بیرون رفت به طوی که زمین از ان پر شد همه انها مشغول عبادت شدند و مدتی طولانی خدا را ستایش نمودند در میان انان عبادت ابلیس ار همه انها بیشتر بود .

به همین جهت بعد از ان که خداوند اختلاف و خون ریزی را در میان طایفه جن و نسناس دید ه دو طایفه را هلاک نمود و از میان ان طایفه فقط ابلیس را نگاه داشت و بعدا فرشتگان او را به اسمان بردند ان ملعون در اسمانها هم عبادت کرد تا به اسمان هفتم رسید  ودر انجا خداوند انسان را خلق کرد و شیطان از دستور خدا سرپیچی کرد و رانده شد

پس زن و فرزندان او هم جز هلاک شدگان هستند. او بدون زن و فرزند به اسمانها رفته و انجا خم احتیاجی به زن نداشت بعد از بیرون امدن از بهشت هم زنی برای او بوجود نیامده

 

چون اشتر مست در قطاریم همه

چون گرگ گرسنه در شکاریم همه

 

گر پرده ز روی کارها برگیرند

معلوم شود که در چه کاریم همه