پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

عظمت ماه مبارک رمضان

عظمت ماه مبارک رمضان 
 
عظمت ماه رمضان به این است که قرآن در این ماه نازل شده است ویکی از صدها حکمی  که در قرآن بیان شده ، روزه است . در حقیقت ، عظمت را به اصل نسبت میدهند که همان نزول قرآن باشد . روایات در باب فضیلت این ماه بسیار است که ما به تعدادی دز آنها اشاره می کنیم :
1- رمضان اسمی از اسماءخداوند سبحان است
عن ابی جعفر 7 قال :لاتقولوا هذا رمضان ، ولا ذهب رمضان ، ولا جاء رمضان ، فانّ رمضان اسم من اسماءالله عزّوجلّ؛امام باقر7 فرمود : نگوییداین ماه رمضان است ؛ ومضان رفت رمضان آمد ، چرا که رمضان نامی از نام های خداوند متعال است .
2- رمضان ماه رحمت ومغفرت است
عن ابی جعفر 7 قال : رسول الله9 لمّا حضر شهر رمضان و ذلک فی ثلاث بقین من شعبان قال لبلال : ناد فی الناس ثم ّ صعد المنبر فحمد اللهبه و حضر کم و هو سید لاشهور لیله فیه خیر من الف شهر تغلق فیه ابواب الناّر و تفتح فیه ابواب و الدیه ولم بغفر له فابهده الله ومن ذکرت عنده فلم یصِّل علیَّ فلم یغفر الله فأبنده الله
زمانی که ماه رمضان نزدیک شده و هنوز سه روز از ماه شعبان مانده بود ، پیامبر 9 به بلال
فرمود : مردم را خبر کن.بعد از جمع شدن مردم ، پیامبر 9بالای منبر رفتند و حمد و ثنای الهی را بخ جا آوردند ، سپس فرمودند : مردم این ماه از ماه های شریفی است که خداوند  به خود نسبت داده و ماهی است که درپیش روی شما است وسرور ماه های دیگر است . یک شب از این ماه بهتر از هزار ماه است. دراین ماه درهای جهنّم بسته و درهای بهشت باز میشود . هرکسی این ماه را درک کند ولی آمرزیده نشود ، از رحمت خدا دور است، و هرکس پدر ومادرش را درک نکند و بخشیده نشود ، از رحمت خدا دور می باشد واگر نزد کسی نام من برده شود و بر من صلوات نفرستد ، بخشیده نمی شود و از رحمت خدا دور می باشد .
عن ابی عبدالله 7 قال : من لم یغفر له فی شهر رمضان لم یغفر له الی قابل الاّ ان یشهد عر فه؛(1)
امام صادق 7 فرمود هرکس درماه مبارک رمضان مورد رحمت خداوند واقع نگرددوبخشیده نشود ، تا رمضان آینده آمرزیده نمی شود ، مگر این که در سرزمین عرفه حاضر شود.